Skadet bagasje

Hvis bagasjen din blir skadet under flygningen, må du rapportere det så snart som mulig slik at vi kan hjelpe deg raskt. Det beste stedet å gjøre dette er ved 'flyplassens bagasjeserviceskranke, men du kan også gjøre det på internett innen sju dager etter at du har mottatt bagasjen.



Merk at SAS ikke er ansvarlig for eksisterende skade eller normal slitasje (f.eks. riper, mindre rifter eller ødelagte glidelåser på grunn av overpakking).

Meld skadet bagasje

Hvis bagasjen din er skadet, vennligst følg disse trinnene:

  1. Rapporter skaden direkte ved bagasjeskranken. Der vil de ' vurdere skaden og gi deg en skriftlig rapport og PIR-nummer (f.eks. ARNSK12345). Ta vare på denne rapporten som bevis på skaden.
Hvis serviceskranken er stengt, kan du ta bilder av den skadede bagasjen og bagasjelappene med bagasjeserviceskranken i bakgrunnen og sende inn et krav om skadet bagasje på internett

  2. Hvis du oppdager skaden etter at du har forlatt flyplassen, kan du sende inn et krav om skadet bagasje på nett

For mer informasjon, se våre regler og vilkår, artikkel 17.2

Erstatning for skadet bagasje

Reparer eller erstatt kofferten

Hvis du er bosatt i Skandinavia og bagasjen din ble skadet under flygningen, kan du få den reparert eller byttet via partneren vår, Bag Support. Du må registrere den skadde bagasjen senest 7 dager etter at du får den fra flyplassen.

Hvis bagasjen din ikke kan repareres eller skiftes ut

Du kan søke om kompensasjon hvis:

  • Bag Support har kommet frem til at bagasjen ikke kan repareres eller skiftes ut

  • Du bor utenfor Skandinavia

For mer informasjon om SAS sitt ansvar i tilfelle skade, les våre regler og vilkår, artikkel 17.2