Ble flygningen forsinket eller kansellert?
Hvis flyvningen din ble forsinket eller kansellert på grunn av oss, kan du ha rett på erstatning. Hvis du har krav på godtgjørelse i henhold til EU-forordningen (EF)261/2004, kompenserer vi deg så snart som mulig.
Vær oppmerksom på at du ikke kan søke om refusjon for flybilletten med dette skjemaet. For å få refusjon må du gå til siden for kansellering og refusjon.
Hva er kravet knyttet til?
Hvem gjelder kravet for?
Bestillingsdetaljer
* Påkrevd informasjon
Fyll ut bestillingsinformasjonen nedenfor.
Ble du/dere ombooket til en annen flyvning?
Reisende
Informasjon om erstatning
SAS Voucher
Få en SAS Voucher for din neste reise
Få dobbelt så mye erstatning i henhold til EF261 med en verdikupong
EuroBonus Ekstrapoeng
Få erstatning i henhold til EF261 utbetalt i EuroBonus Ekstrapoeng
1 euro = 100 ekstrapoeng
Penger
Få erstatning i henhold til EF261 overført til bankkontoen din
Behandlingstiden kan variere
Kontaktinformasjon
* Påkrevd informasjon
Legg inn kontaktinformasjonen til kontaktpersonen for kravet ditt. Denne personen vil være ansvarlig for kravet og vil motta full refusjon med mindre annet er spesifisert.
Les om hvordan SAS håndterer dine personopplysninger i våre retningslinjer for personvern
Hvis du av en eller annen grunn er misfornøyd med vårt endelige svar på klagen din, kan du henvise klagen til din lokale forbrukerenhet for forespørsler. Kontakt den aktuelle håndhevende myndigheten. Du finner kontaktinformasjonen her . Du finner mer informasjon om rettighetene dine her.
En plattform for tvisteløsning på nett har blitt satt sammen av Europakommisjonen, som også gir tilgang til Alternative Dispute Resolution (ADR).
Hvis du bor i Storbritannia, kan du sende klagen din til Centre for Effective Dispute Resolution (CEDR). CEDR er godkjent av Civil Aviation Authority (CAA) og spesialiserer seg på mekling og alternativ tvisteløsning (ADR). CEDR er en uavhengig, ideell organisasjon som evaluerer krav og gir skriftlige beslutninger. Når en beslutning godkjennes av kunden, blir den bindende for flyselskapet.
Du må henvise klagen til dem innen tolv måneder etter at du får vårt endelige svar.
CEDR kan kontaktes her:
Centre for Effective Dispute Resolution
100 St. Paul's Churchyard
London EC4M
Storbritannia
Tel: +44 20 7536 6000
Det er alltid lurt å holde kontakten. Vi tar gjerne imot alle slags tilbakemeldinger. Enten du ønsker å gi oss ros eller beskjed om noe som ikke gikk som forventet, så er meningene dine viktige for oss.
Bruk kontaktskjemaet vårt for å komme i kontakt med riktig avdeling og sikre rask og sikker behandling. Hvis du fyller ut dette skjemaet, kan du være sikker på at vi har all informasjonen som trengs for å behandle saken din.
Skjemaet vårt er kryptert og er den aller tryggeste måten for deg å sende informasjonen til oss på.
Hvis du ønsker å kontakte oss via post, er adressen vår:
SAS
Kundeservice
195 87 Stockholm, Sverige
Sverige
SAS
Kundeservice
Roald Amundsens vei 1
2060 Gardermoen
Norge
SAS
Kundeservice
Amager Strandvei 392
2770 Kastrup
Danmark
Hvis du trenger å snakke med oss angående en fremtidig reise eller noe som haster, må du ta kontakt med oss via chat eller telefon.