
Hvis flygningen din er kansellert
Hvis flyet ditt er kansellert av SAS, vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg, og holde deg informert.
Hvordan vi hjelper deg
SAS starter endringsprosessen umiddelbart når en flygning kanselleres. Vi vil gjøre vårt ytterste for å ombooke deg til neste tilgjengelige flyvgning under tilsvarende transportforhold.
Vi informerer deg så snart som mulig via tekstmelding og/eller e-post ved hjelp av kontaktopplysningene du har oppgitt i bestillingen din og i appen. Derfor er det viktig at du sørger for at kontaktinformasjonen er oppdatert for alle passasjerer som reiser med deg. Du kan se gjennom kontaktinformasjonen og reisen din under Mine bestillinger.
Dine tre alternativer når flygningen er kansellert av SAS
Følgende alternativer vil bli presentert og besluttet i Mine bestillinger
1. Godta den foreslåtte flygningen
Det er viktig for oss at du har sett informasjonen om endringen. Vennligst godta den foreslåtte reisen, slik at vi vet at du vil reise med de foreslåtte flygningene, og informer alle andre som reiser sammen med deg.
2. Endre til en annen flygning
Hvis endringsalternativet vårt ikke passer for deg, kan du endre flyreisen din til en annen dato som passer for deg. Du kan selv endre bestillingen på nettet. Hvis du ikke finner et alternativ som passer deg, kan du kontakte SAS Customer Service.
SAS Customer Service eller reisebyrå må kontaktes for endring ved følgende situasjoner:
Reise med kjæledyr
Reise som en mindreårig uten følge
Transport av rullestol er forespurt og – eller spesialassistanse er forespurt
Reise med gruppebillett
Du har mulighet til å ombooke flygningen som ikke er avbrutt, men dette må gjøres samtidig som du endrer den berørte flygningen. Hvis du har bestilt reisen gjennom et reisebyrå/reisebyrå på nettet, anbefaler vi at du kontakter dem for å få hjelp.
3. Refusjon av ubrukte flygninger
Du har rett til full refusjon av hele billettprisen og kjøpte tilleggstjenester innen sju dager hvis du bestemmer deg for ikke å reise.
Hvis returreisen kanselleres etter utreise, kan du få full refusjon for returreisen hvis begge reisene er i samme bestilling.
Hvis du har bestilt reisen gjennom et reisebyrå/reisebyrå på nettet, anbefaler vi deg å kontakte dem for refusjon eller søke om refusjon på nettet
Dine rettigheter
Erstatning for utgifter
Hvis du har pådratt deg ekstra utgifter på grunn av et forsinket eller kansellert fly, kan du be om erstatning gjennom vårt nettskjema
Sørg for å legge ved en kopi av originalkvitteringene dine.
Greit å vite
Tredjeparter tar vanligvis et betydelig gebyr for å hjelpe deg med slike krav, det er derfor mer fordelaktig for deg å sende kravet direkte til SAS.
Kjekt å vite
Åpent kjøp
Bestill nå. Bestem deg senere. Med vårt fleksible 24-timers åpent kjøp kan du avbestille reisen kostnadsfritt innen 24 timer etter at bestillingen ble gjort.
Endre billetten din
Her finner du all informasjonen du trenger - uansett om du ønsker å bytte reisedato eller navn på de som skal reise.
Kanselleringer og refusjoner
Hvis du ikke kan reise og må kansellere reisen din, kan du ha krav på refusjon. Nedenfor finner du informasjon om reglene for billettrefusjon og hvordan du søker om refusjon.
Flygningen din er forsinket
Hvis flygningen din er forsinket, vil vi informere deg så snart som mulig på SMS og via appen vår, basert på kontaktinformasjonen i bestillingen din. Hvis flygningen din er betydelig forsinket og du velger å ikke reise, kan du ha rett til kompensasjon.
Hittegods
Her er alt du trenger å vite dersom du mistet noe da du reiste med oss, eller på flyplassen.