Flygningen din er forsinket
Hvis flygningen din er forsinket, vil vi informere deg så snart som mulig på SMS og via appen vår, basert på kontaktinformasjonen i bestillingen din. Hvis flygningen din er betydelig forsinket og du velger å ikke reise, kan du ha rett til kompensasjon.
Sørg for at kontaktinformasjonen din er oppdatert for alle passasjerer som reiser med deg. Du kan se gjennom kontaktinformasjonen din og reisen under Mine bestillinger.
Dine rettigheter
Erstatning for utgifter
Hvis du har pådratt deg ekstra utgifter på grunn av et forsinket eller kansellert fly, kan du be om erstatning gjennom vårt nettskjema
Sørg for å legge ved en kopi av originalkvitteringene dine.
Kjekt å vite
Åpent kjøp
Bestill nå. Bestem deg senere. Med vårt fleksible 24-timers åpent kjøp kan du avbestille reisen kostnadsfritt innen 24 timer etter at bestillingen ble gjort.
Endre billetten din
Her finner du all informasjonen du trenger - uansett om du ønsker å bytte reisedato eller navn på de som skal reise.
Kanselleringer og refusjoner
Hvis du ikke kan reise og må kansellere reisen din, kan du ha krav på refusjon. Nedenfor finner du informasjon om reglene for billettrefusjon og hvordan du søker om refusjon.
Hvis flygningen din er kansellert
Hvis flyet ditt er kansellert av SAS, vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg, og holde deg informert.
Hittegods
Det er menneskelig å glemme og legge igjen ting. Hvis du har mistet noe på din flygning med SAS, håper vi at du får det tilbake så snart som mulig.