Åpent kjøp
Bestill nå. Bestem deg senere. Med vårt fleksible 24-timers åpent kjøp kan du avbestille reisen kostnadsfritt innen 24 timer etter at bestillingen ble gjort.
Refusjonsbetingelser
Hvis du har bestilt reisen gjennom SAS, kan billetten refunderes innen 24 timer etter kjøp, uavhengig av billettype. Dette gjelder når billetten kjøpes mer enn 24 timer før avgang. Hvis du for eksempel har bestilt en reise kl. 17.00, kan den refunderes frem til kl. 17.00 neste dag så lenge bestillingen ble gjort mer enn 24 timer før avgang.
Hvis du bestiller mindre enn 24 timer før avgang, kan du få refusjon opptil 12 timer før avgang. Hvis du for eksempel har bestilt en reise kl. 17.00 for en flygning med avgang kl. 11.00 neste dag, kan den refunderes frem til kl. 23.00.
Greit å vite
Åpent kjøp gjelder ikke hvis du endrer billetten din.
Hvis du ombestemmer deg
Hvordan du kansellerer
Du kan kansellere reisen ved å bruke lenken i bestillingsbekreftelsen i e-posten eller under Mine bestillinger. Billettprisen blir vanligvis ikke belastet, kun reservert, og det reserverte beløpet frigis umiddelbart, avhengig av kortutsteder. Hvis beløpet allerede er blitt belastet, vil det bli overført til kortet du brukte til å betale for reisen.
Det tar vanligvis tre til fem virkedager før transaksjonen vises på kontoutskriften.
Gyldighet
Gjelder for billetter som bestilles direkte via nettsiden til SAS, i SAS App eller via kundeservice.
24-timers åpent kjøp gjelder hvis du kansellerer hele reisen og billetten kjøpes mer enn 24 timer før avgang.
Hvis du endrer billetten innen 24 timer, er det andre regler som gjelder, avhengig av billettypen.
Hvis du endrer billetten og så kansellerer reisen innen 24 timer etter bestilling, vil du få full refusjon for billettprisen, men ikke for kostnaden for endringen.
Avbestillingsforsikring
Hvis du kjøper avbestillingsforsikring fra Cover Genius når du bestiller på nettsiden vår og så kansellerer reisen, vil SAS automatisk refundere det forsikrede beløpet innen sju til ti dager.
Kjekt å vite
Endre billetten din
Her finner du all informasjonen du trenger - uansett om du ønsker å bytte reisedato eller navn på de som skal reise.
Kanselleringer og refusjoner
Hvis du ikke kan reise og må kansellere reisen din, kan du ha krav på refusjon. Nedenfor finner du informasjon om reglene for billettrefusjon og hvordan du søker om refusjon.
Hvis flygningen din er kansellert
Hvis flyet ditt er kansellert av SAS, vil vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg, og holde deg informert.
Flygningen din er forsinket
Hvis flygningen din er forsinket, vil vi informere deg så snart som mulig på SMS og via appen vår, basert på kontaktinformasjonen i bestillingen din. Hvis flygningen din er betydelig forsinket og du velger å ikke reise, kan du ha rett til kompensasjon.
Hittegods
Her er alt du trenger å vite dersom du mistet noe da du reiste med oss, eller på flyplassen.